کوه‌نوردی و یخ‌نوردی در «جنوبگان» !

سرزمینی یخبندان و با بادهای فراوان به نام جنوبگان(Antarctica )که در قطب جنوب واقع شده است (در حدود ۱۴ میلیون متر مکعب مساحت دارد) و اقیانوس منجمد جنوبی اطراف آن را احاطه کرده است. ۹۸ درصد این قاره از یخ پوشیده شده است. توده‌ی وینسون که در حدود ۴,۸۷۶ متر ارتفاع دارد، بلندترین قله این سرزمین است که در غرب جنوبگان یافت شده است و بلندترین قله‌ی فعال آتشفشانی با ۳۷۹۴ متر بلندی در شرق این قاره قرار دارد و در سال ۱۹۷۰ فوران عظیمی را داشته است.

قاره‌ی قطب جنوب  یا جنوبگان (Antarctica) ، سردترین و خشک‌ ترین منطقه و  همچنین جنوبی‌ترین قاره‌ی روی زمین است. تجربه‌ی دیدن این قاره‌ی زیبا حتی برای افرادی که به سفرهای زیادی رفته‌اند هم حتما تجربه‌ای به شدت متفاوت خواهد بود. ترکیبی بی نظیر از بیابان‌ها ، یخ‌های سفید و درخشان ، آب‌های به رنگ یاقوت کبود و زمین‌هایی که با برف سفید و دست نخورده پوشیده شده‌اند، مطمئنا این خصوصیات این قاره‌ی سفید را به یک سرزمین رویایی برای دوستداران طبیعت تبدیل می‌کند.

یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های قاره‌ی قطب جنوب، گشت و گذار دریایی ( با کشتی کروز) است.  علاوه بر این سالیانه در حدود ۴۵۰۰۰ نفر برای دیدن بی نظیرترین بیابان های یخی بر روی زمین نیز به این منطقه می آیند.

از برجسته‌ترین نکات این سفر، قایقرانی در آب‌های حفاظت شده با موجودات دریایی فراوان و پارو زدن دراطراف کوه‌های یخ است در حالی که پنگوئن‌ها در نزدیک شما شنا می‌کنند. بدون شک از دیدن مناظرعالی و کوه‌هایی که همیشه در حال تغییر شکل هستند و مناظر طبیعی سوررئال و دراماتیک و البته نهنگ کوهان دار لذت خواهید برد.

برخی از کشتی‌ها به بازدید کننده‌ها این اجازه را می‌دهند که از کشتی پیاده شوند و در میان مناظر طبیعی به گشت و گذار بپردازند. و البته اغلب بازدیدها به دلیل دمای هوای این منطقه کوتاه است. همچنین تعدادی از برگزارکنندگان تورهای این منطقه پیشنهادهای ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان شجاع و ماجراجو دارند و برخی از تورها فقط برای کسانی که علاقه‌ی شدیدی به ورزش‌های زمستانی نظیر اسکی، کوه‌پیمایی ، کوه نوردی و یخ نوردی مناسب است ...

متن کامل را به همراه تصاویر بیشتر در «کجارو» ملاحظه کنید.

 

نظرات   

0 #1 دیار الوند 1394-08-13 08:09
درود
خوبی حسین اقا
اتفاقا این هفته برنامه داریم با بچه ها شب مانی اونجا داشته باشیم و صبح روز بعدشم کار کنیم :eek:
نقل قول

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

ثبت نام

روزنه

آرشیو مطالب

«حسین رضایی»
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پیشخوان:

بازگشت دوباره
آناپورنا ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۱
ماگما ده ساله شد!
ماگما ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۸:۴۴