یک همدلی جهانی در صیانت از «زمین» . . . برخی با «فریاد» برخی با «خمیازه» !


ریو دوژانیرو

 امروز در پاریس سران 190 کشور گرد هم آمدند، تا جلوی رویه نابودی زمین و فاجعه‌ای بزرگ را بگیرند ... چرا که بنا بر مستندات و مشاهداتی متقن، تغییرات آب و هوا به بزرگترین مشکل قرن ۲۱ تبدیل شده و اگر همه‌ی کشورها دست به کار نشوند، در آینده ای نه چندان دور؛ نابودی زمین اتفاق خواهد افتاد!

از معروف ترین چهره های شرکت کننده در کنفرانس امروز می‌توان به «باراک اوباما»، «پوتین» و «فابیوس» اشاره کرد ... نشستی که با حضور «معصومه ابتکار» رئیس سازمان محیط زیست ایران نیز همراه بود.

... و اما به بهانه برگزاری این کنفراس؛ مردم بسیاری از کشورهای جهان به ویژه فعالان زیست محیطی، رویکردهای خود را در این زمینه به روش‌ها و شکل‌های مختلف ابراز داشتند ... از نقاشی و کاریکاتور و صدور بیانه‌ها گرفته تا تجمعات مسالمت آمیز و یا اعتراضی که در ادامه تصاویری مرتبط از نقاط مختلف جهان را ملاحظه می‌کنیم .

در مجموع آنچه امروز در رسانه های داخلی و خارجی مخابره شد؛ نوعی همدلی جهانی در صیانت از محیط زیست بود ... و  حقیقتاً روزی به یاد ماندنی برای «زمین» و دوست‌داران واقعی آن رقم خورد! ... اما به واقع در این روز ماندگار جهانی؛ نقش و مختصاتِ برخی «به اصطلاح فعالان زیست محیطی» و «شومَن‌های سینه‌چاکِ زمین»، فقط «خمیازه» بود !!


رم / ایتالیا

لندن


پاریس


برلین


بوداپست


لندن


استکهلم


کی‌یف


آمستردام


یمن


یمن


مادرید

 

نظرات   

0 #1 علم کوه 1394-09-10 10:08
سلام خسته نباشید.لطفا مارادرکانال علم کوه یاری نمایید.alamkooh@
نقل قول

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

ثبت نام

روزنه

آرشیو مطالب

«حسین رضایی»
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پیشخوان:

بازگشت دوباره
آناپورنا ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۱
ماگما ده ساله شد!
ماگما ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۸:۴۴