کتابخانه‌های کوهستانی «همدان» و افزایش عناوین کتاب‌ها

سخنگوی هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان «همدان» گفت : 2 کتابخانه کوهستانی در استان «همدان» فعال هستند و کتاب‌های آنها به 250 و 604 عنوان و جلد افزایش یافته است.

«عباس چشمه قصابانی» افزود: نخستین و مرتفع‌ترین کتابخانه کشور آبان ماه سال 1390 در پناهگاه کوهستانی قله «یخچال» صاحب الزمان(عج) در ارتفاع سه هزار و 250 متری از قلل «الوند» همدان راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه تعداد کتاب های این کتابخانه هم اکنون به 250 عنوان و جلد کتاب افزایش یافته است افزود: پارسال دومین کتابخانه کوهستانی کشور نیز در محل اقامتگاه کوهستانی  دشت میشان  واقع در ارتفاع دو هزار و 100 متری رشته کوه الوند همدان به همت هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان افتاح شد .

چشمه قصابانی تصریح کرد: : 25 کوه‌نورد به همراه اعضای هیئت کوه‌نوردی و صعود های ورزشی استان همدان کار انتقال 200جلد و عنوان کتاب را پس از طی مسیر میدان گنجنامه، کیوارستان تا محل پناهگاه اول دشت میشان انجام دادند.

وی افزود: این کتابخانه نیز دارای بیش از 604 جلد و عنوان کتاب است که با همکاری تعدادی از کوه‌نوردان، علاقمندان ، ادارات و نهاد های مرتبط، انجام شده است.

وی اظهار کرد: این تعداد کتاب شامل عناوین متنوع و متفاوتی از موضوعات علمی ،ادبی ، تاریخی است که با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه و بستر سازی فرهنگی برای ترویج مطالعه به عنوان یک فعالیت مفید روحی و روانی در اختیار عموم کوه‌نوردان استان قرار گرفت.


منبع: باشگاه خبرنگاران

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

ثبت نام

روزنه

آرشیو مطالب

«حسین رضایی»
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پیشخوان:

بازگشت دوباره
آناپورنا ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۱
ماگما ده ساله شد!
ماگما ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۸:۴۴