«سارقان سابقه‌دار» ؛ حالا در «کانال‌ها» جولان می‌دهند !

تعدادی از صاحبان و نویسنده‌گان سایت‌ها و وبلاگ‌های کوه و کوه‌نوردی؛ در پی رفتار ناسالم و عمل مردود برخی کانال‌های «تلگرامی» در سرقت و انتشار مطالب سایرین «بدون ذکر منبع»، اقدام به انتشار بیانیه‌ای مشترک کرده‌اند ... ضمن حمایت از این رویکرد اعتراضی و همدلی با این عزیزان، «کوه‌نوشت» نیز با انتشار بیانیه‌ی مذکور، اعتراض خود را که بارها، به صراحت و مستقیم به چنین سارقانی متذکر شده است، اعلام می‌دارد ... خطاب به «اوباش اینترنتی» و «کج‌دستانِ دنیای مجازی» که از مدت‌ها پیش در برخی از سایت‌ها و وبلاگ‌ها نیز چنین روشی را پیش گرفته بودند و حالا با ظهور پدیده‌های ارتباطی جدید، به عنوان «سارقان سابقه‌دار» در «کانال‌ها» جولان می‌دهند!‌

بازنشر متن بیانیه:

_ امروزه با پدیده‌ای به نام تلگرام و کارکردهای سودمند و مفید آن در اطلاع‌رسانی‌های به موقع و همچنین  ارتقا سطح آگاهی مخاطبان به خوبی آشنائی داریم. همانند دیگر عرصه‌های اجتماعی، شکل‌گیری و ایجاد انواع کانال‌های اطلاع‌رسانی و خبری با موضوع "کوه و کوه‌نوردی ایران" نیز به سرعت در حال انجام است.

_ عملکرد تعدادی از این کانال‌های اطلاع‌رسانی و خبری در تلگرام ، منحط و ناسالم است.  آنها اخبار و مطالب وبلاگ‌ها و سایت ها را می‌دزدند و با نام و امضای خود در کانال خبری‌شان منتشر می‌کنند.

_ این روزها دزدی مطالب و اخبار وبلاگ‌ها و سایت های کوه و کوه‌نوردی توسط تعدادی از کانال‌های تلگرام سرعت بیشتری به خود گرفته است. به عنوان مثال کانال "‌روزنامه کوهستان" دارای عملکردی زشت و غیراخلاقی در این زمینه است . مدیران این کانال بدون توجه به اعتراضات و انتقادات صاحبان و نویسنده‌گان سایت‌ها و وبلاگ‌های کوه و کوه‌نوردی و با هدف جذب   و به هر قیمت ممکن مخاطب بیشتر  ، اخبار و مطالب آنان را به نام خود منتشر می‌کنند.  

_ این بیانیه ، اعتراض و انتقاد جدی تعدادی از صاحبان و نویسنده‌گان سایت‌ها و وبلاگ‌های دنیای کوه و کوه‌نوردی به عملکرد غیراخلاقی مدیران کانال "روزنامه کوهستان " و دیگر کانال‌های مشابه است. از دوستان کوه‌نورد می‌خواهیم ما را در مقابله با این گونه دزدی‌های آشکار و مجاب کردن مدیران پاره‌ای از کانال‌های دنیای تلگرام در ذکر منابع اخبار و مطالب منتشر شده یاری نمایند.

پی‌نوشت:
نمونه ای از دزدی‌های آشکار کانال روزنامه کوهستان

خبر برگرفته از سایت فدراسیون است در این لینک

 

نظرات   

0 #2 حسين رضايي 1394-12-29 11:13
سلام دوست عزيزم جناب آقاي اخوي
اينكه نام چندين سايت (بزرگ، متوسط یا کوچک) را رديف كنيم كه آنها در رعايت حقوق مالكيت آثار، اخبار، يادداشت ها و غيره، بي توجه اند و تخلف مي كنند، دليل نمي شود كه من و شما اين مهم را مراعات نكنيم و حساس نباشيم ... نام اقدام آنها اگر ثابت شود که خودشان مولد نبوده اند و یا ذکر منبع و نقل قول نکرده اند؛ مشخص است ! ... و اما در مورد خبطي كه اشاره كرده ايد، فدراسيون كوه نوردي و صعودهاي ورزشي تنها و تنها يك سايت رسمي و يك كانال تلگرامي رسمي دارد، و بابت خبط ساير درگاه هاي مربوط به افرادي منتسب يا همكار با فدراسيون، پاسخگو نيست! ... آن افراد اگر بنا بر مستندات متقن، حقوق مالكيت اثرنوشتاري شما را رعايت نكرده اند، كارشان نه تنها مردود و ناسالم است، بلكه بايد شخصا پاسخگو باشند و عذرخواهي كنند.
ارادتمند ... موفق باشيد
نقل قول
0 #1 مهدی اخوی 1394-12-28 08:54
با سلام
نمیخوام از واژه سرقت استفاده کنم ولی سایت های بزرگ هم دقیقا چند بار همین کاررو کردن.
اصلا اصول خبررسانی سایت های خبری هم همینه.
مثلا شما چک کنید خبرهای سایت های فارس ، رجا ، تسنیم و بقییه سایتا.

ولی من از یکی از سایت های نزدیک فدراسیون گله دارم که متن منو با اسم خودشون تو کانالشون قرار داده بودن.
متنی که دو روز براش وقت گذاشته بودم
نقل قول

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

ثبت نام

روزنه

آرشیو مطالب

«حسین رضایی»
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پیشخوان:

بازگشت دوباره
آناپورنا ۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۱۳:۱۱
ماگما ده ساله شد!
ماگما ۱۳۹۷/۰۷/۲۹ ۰۸:۴۴